Em =)

svart natt

Publicerad 2015-01-25 20:11:28 i Allmänt,

Det var en svart natt, kall natt tusan till natt.. jag hade trånga skor. det snöa hela dagen så min mössa blev för stor. Jag kom i säng sent, hem sent tusan så sent. när showen är slut så är jag ensam lika ensam som jag var förut. När showen är slut ja då är det skönt att andas ut och vila benen sen kommer tankarna igen. 
 
Tror du att ensamhet kan dölja vad du känner? Jag kan förstå att jag har plågat mina vänner som de har sett mig gå omkring. Hur många dagar som jag lämnat att försvinna när jag förbannat att de fanns? Jag vet hur känns när broar till tryggheten bränns. Det är en hård värld utanför för alla ensamma människor. När man som mest behöver någon att lita på så orkar ingen höra på. Ingen frågar när du kommer hem, ingen saknar dig när du går. Ingen undrar hur du mår. Ingen att dela glädje och sorg med. 
 
Jag har gått en lång väg nu, jag lät blicken möta andras igår...Jag har så svårt att se någon i ögonen, det känns som att de ser rakt igenom mig,  Jag vill sätta mig på ett tåg mot en okänd stad och låta Borås va...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela