Em =)

växande bebis, bebisförberedande och renovering

Publicerad 2020-08-14 12:55:10 i Allmänt,

Nu är det ett tag sen jag skrev och det har hänt mycket under sommaren men jag har inte haft tiden att sätta mig ner och reflektera över det som händer. Jag har varit i Borås hela juli för att jobba och flytta. Något som varit tungre än jag trodde från början. Dels kan det vara för att jag är gravid och blivit större snabbare än jag trodde. Efter att det inte har synts på mig fram till v 18 så sa de bara pang så började synas tydligt. Nedan följer lite bilder på magen med datum de senaste veckorna för att se skillanderna. 
 
 
8 Juli 
 
10 Juli 
 
27 juli
 
 1 augusti 
 
12 augusti
 
13 augusti
 
Det går fort framåt växtmässigt men tack och lov har jag inte gått upp mer än 2 kg sedan jag blev gravid. Det känns dock i kroppen att den är under förändring. Man får ont på kosntiga ställen och orken är noll. Speciellt de varma dagarna d vill jag helst bosätta mig i källaren och i frysboxen.
 
 
Under sommaren har vi hunnit skaffa ytterligare grejer till vår lilla plutt. Köpte några dregglisar med matchande tema för det vi bestämt för barnrummet nämligen ballonger. Sen har litens mormor köpt små äkta converse skor till liten. Så söta. 💜 Sen har vi även monterat ihop litens spjälsäng, så nöjda med den. Jag har även börjat packa bb-väskan men inser att jag inte äger tillräckligt med kläder till mig för att kunna packa ner ett ombyte. 
 
Men det är inte bara på bebisfronten som det händer mycket. trädgården blommar fortfarandeoch jag har fått chansen att njuta av blommorna sedan jag kom hem till dalsland igen, Jag har även slipat en gammal dörr som ska bli vår sänggavel, nu väntas bara lacking och montering. Min kärlek och min kära svärfar har grejet mycket med renoveringen av huset under tiden jag har varit borta. Taket i taket har blivit målat en gång och taklisterna är uppe och de flesta väggarna är slipade. sart kan vi börja måla. Vardagsrummet har fått väggarna slipade, dörrfoderen är på plats och de är målade så även där kan vi börja måla snart. Hoppas vi hinner färdigt så mycket som möjligt innan liten kommer. Eftersom vi håller på att renovera står mina flyttlådor fortfarande ouppackade lite här och där men det får vi ta när vi får lite mer ordning. 
 
Nu ska jag snart tillbaka till Borås igen för 2 veckors praktik som blev inställd i våras p.g.a. pandemin. Det är med blandade känslor som jag ska in i skolans värld direkt efetr sommarlovet och vara höggravid. Rädslan att bli sjuk blandas med oron för hur kroppen ska orka stå upp så mycket kommande två veckor. 

Kommentarer

Postat av: Farbror

Publicerad 2020-08-14 14:24:06

Jättefin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela