Em =)

Blommor, katter och plantering

Publicerad 2020-06-11 21:43:42 i Allmänt,

Det har varit några varma fina dagar här hemma i Dalsland. Naturen har verkligen exploderat av blommor under den veckan jag var hemma i Borås. Sambon tog med mig ut för att plocka sommarblommor att sätta på bordet. Vi hittade några lupiner i annorlunda färg (blågul och laxrosa)
Känner mig lyckligt lottad med en sådan sambo som frivilligt följer med mig ut för att plocka blommor fast jag vet att han har 1000 andra saker att göra. Älskade hjärtat.😍
 
Igår var vi uppe på torpet och passade på att umgås med dessa två. (surtanten och familjens egna clown
Chapplin var sur för att hon missade den gemensamma promenaden men efter att vi ropat och visslat på henne i 10 minuter gav vi upp och gick utan henne. Något som hon visar tydligt inte var okej. 😲😝
 
Idag har vi tillsammans planterat dahlior och våra buskar som vi köpte för ett tag sedan. (Sambon köpte en doftjasmin något som han tjatat om sedan vi träffades och jag fick en kaprifol av honom på våran årsdag. ) Detta året har vi börjat bygga upp vår trädgård från noll och det känns bra även om jag längtar tills den är helt klar (om den någonsin blir det) Nu är vi trötta och utmattade efter plantering och trädgårsfix i hög värme. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela