Em =)

Ultraljud, vrålåk och kläder.

Publicerad 2020-06-11 21:25:34 i Allmänt,

Hänt en del sedan sist. Har var en vecka i Borås för ultaljud och besök hos barnmorskan. Vilken häftig känsla att få se våran lilla skrutt böka runt i magen. Vi valde att inte ta reda på könet då vi båda vill spara det till förlossningen. Allt såg bra ut och det bästa är att jag inte gått upp ett enda kilo sedan jag blev gravid men det kommer väl nu de sista månaderna. P.g.a. rådande coronapandemi fick inte sambon följa med på ultraljudet vilket jag tycker är synd men han fick ju se bilderna och verkar tillfreds med det.
 
När jag nu var i Borås passade jag på att packa in ldorna med bebiskläder i bilen för att ta med hem till dalsland. Mamma sa att hon hade sparat LITE kläder efter mig och syrran. Det var inte LITE kläder. Det tog mig 8 maskintvättar och 3 dagar att tvätta och sortera allt. Puh! Men nu är allt sorterat och det som kan användas ligger i storleksordning (förutom några strumpor och sängkläder till spjälsängen som hänger kvar i tvättstugan efter dagens tvättning)
 
Har även fått tag på en barnvagn till liten och jag har nu en förväntansfull och längtande blivande pappa som kör runt med vagnen i vardagsrummet för att prova vagnen ordentligt. Han är bra söt min bättre hälft, 😍
 
Igår (onsdag) passerade vi halvlek i graviditeten och idag går vi in i vecka 21 och det känns väldigt bra. Liten har varit väldigt aktiv i magen de senaste dagarna och jag känner hen allt oftare. Idag har det varit full rulle i magen sedan kl 4 i morse. Mysigt men ändå fortfarande lite overkligt. 💘 Igår hämtade vi ut första paketet blöjor då vi fick med den i en babybox och erbjudandet höll på att gå ut ur datum. Känns konstigt att packa upp blöjor ur matkassen redan när det är ca 19 veckor kvar. 
 
Nu hoppas jag att liten snart lugnar ner sig lite så jag kan få sova i natt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela