Em =)

5 år sedan mitt senaste inlägg. Nu börjar jag om.

Publicerad 2020-05-19 14:44:48 i Allmänt,

WOW. 5 ÅR sedan mitt senaste inlägg.
Helt sjukt hur mycket som händer på 5 år. Speciellt en persons förändring. Min förändring.
För 5 år sedan var jag en ung person som inte visste vad jag ville med livet, var väldigt osäker med mig själv och hade för många personer i min omgivning som förstörde mer än gjorde nytta.
Idag är jag en person är tillfreds med mig själv och mina val i livet. Visst livet har varit snårigt och tufft ibland men det hjälpt mig att hitta rätt tillslut.
 
Jag har arbetat och bytt karriär både en och två gånger, läst upp betyg för att senare börja läsa till lärare på högskolan. Ett val jag absolut inte ångrar. Har nu (på fredag) kommit hälften av min utbildning. 
 
Jag har sållat bort "vänner" som enbart tagit min energi och kvävt mig. Jag har träffat nya vänner som jag byggt starka relationer till.
 
Jag har förälskat mig eller snarare mötts av kärlek vid första ögonkastet av en man som jag fortfarande efter 1 år ihop känner mig nyförälskad i. Jag har bytt stadslivet mot ett liv på landsbygden i en liten ort långt bort från familj och vänner. Jag väntar mitt första barn och om allt går som de ska kommer vi bli föräldrar i oktober. 
 
Sist men inte minst har jag hittat mig själv. Hittat min stil, mina hobbys, mitt hjärta och vart jag hör hemma, blivit accepterad som den jag är av de som betyder nått. De som fortfarande hackar och säger åt mig hur jag borde va och som jag inte blir av med kan ta sig i röven och (som min klasskamrat sa för att mildra tonfallet) gå någonstans. Jag har inte tid eller plats för er i mitt liv.  
 
Jag är okej med mitt liv även om mina demoner fortfarande dyker upp ibland. Det är det här JAG vill. Det är såhär JAG vill ha de. 
  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela