Em =)

Långhelg med mycket att göra.

Publicerad 2020-05-25 14:42:52 i Allmänt, Djur, Lantliv, Natur, Trädgård,

Denna långhelgen har det hänt mycket här hemma. Vi har hunit städa det som ska bli tvättstugan, den har används som vedförvaring och verkstad. Men nu är veden staplad, alla mopeddelar och annan bröte sorterad och det har gjorts plats för tvättmaskin och torktumlare. 
 
Vi har även gjort färdigt grönsakslandet och potatislandet. Vi har satt lök (rödlök, gullök och silverlök), purjolök, morötter och ärtor. Svärfar har satt olika typer av potatis.
Beskrivning saknas.
 
Jag har även haft tiden att plantera om mina islandstomater sen har jag även planterat ihop de pensér jag fått av min mor tidigare under våren. 
Beskrivning saknas.Beskrivning saknas.
 
Även några få av mina tulpaner överlevde senaste frosten och tittar nu fram och lyser upp sin omgivning. 
Beskrivning saknas.Beskrivning saknas.Beskrivning saknas.
 
I lördags hade vi årets första åskväder häröver och efter det kollade solen fram och då får man passa på att vara ute och njuta av solens strålar. Ture som varit ute på äventur de senaste dagarna var enormt kelig och sprang och slängde sig framför benen på oss när vi gick omkring. Han har börjat prata alltmer sista tiden och vill nu bli buren bitvis när vi är ute och går. Här nedan är en härlig bild jag lyckades fånga mina pojkar på bild liggandes i gräset i lördags. Att ligga och mysa sådär är toppen meddelar Ture. Närhet till husse och massa gos säger man inte nej till. Som den lilla spexare han är valde han också att visa sig från sin bästa sida och samtidigt leka vampyr. 
Beskrivning saknas.Beskrivning saknas.
 
Tidigare under våren har jag även uttalat en önskan att ha en liten pallkrage nere vid huset där jag kan plantera ut mina kryddor och även i framtiden ha jorsgubbsplantor som den lille i magen om några år sedan kan plocka och äta under sommaren. Min kära svärfar hade hört min önskan och hade fixat plankor till en pallkrage som min karl sedan satte ihop. Han tog traktorn och hämtade jord till mig. Nu ska jag ut och plantera i min pallkrage.
Beskrivning saknas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela